Yang selalu jengok

Wednesday, October 20, 2010

2010 / 2010


Cuba membuat satu kebaikan setiap hari. Nampak mudah tapi kita kena mencari. Turun dari kereta dan menunggu satu kereta yang pemandunya belum keluar dari keretanya. Lampu terpasang mungkin dipasang kerana awal pagi sudah keluar rumah. Lebih dari 10 minit pemandu tidak keluar. Rupa2nya perempuan - mungkin berhias dulu. Aku masih menunggu untuk buat kebaikan. Huuuuh....lambat betul. Akhirnya pemandu pun keluar dan aku dalam keadaan bertentangan kenderaan pun keluar dan cuba tensenyum. Perempuan itu memaling muka melihat aku tersenyum. Jarak lebih 15 meter diasingkan oleh jalan buat aku menjerit kepada perempuan itu. "Lampu tak tutup". Dia memaling muka arah aku dan mengangkat tangan tanda terima kasih. Aku terus berjalan. Satu kebaikan berlaku hari ini. 20102010....

2 comments: