Yang selalu jengok

Friday, June 19, 2009

Maid's Day Off


Aku ada sembang dgn kawan paling baik pernah aku kenal. Dia dah 14 tahun ada maid. Mengikut kawan aku dia pernah ada 8 maid - semua Indon la sebab dia nak yang muslim. Dari yang ikut agensi sampai yang haram - jumpa kat Kg Pandan je. Paling lama maid 6 tahun dan paling sekejap 1 minggu. Problem macam2. Ada yang baik, ada yang athelete, ada yang gila, ada yang sensual, ada yang tak mandi, ada yang 2 suami. Advise dari dia kat aku, semua maid memang kena perhatikan. Kawan aku ni kalau baik dgn orang semua benda dia bagi, ada maid dapat rantai, ada yang dapat gelang so macam2 la. So satu hari maid yang paling baik jumpa dgn kawan aku ni minta nak balik kampung setelah 2 tahun bekerja (asal Sumatera Barat), kawan aku kata tak boleh sebab dia diambil bekerja secara haram - maka kalau nak balik kena berenang la macam mula2 sampai dulu. So budak maid ni buat2 gila, tengok TV satu hari tak buat apa, tak keluar bilik satu hari - so kawan aku fed up, dia cal kawan Polis dia dan paksa maid tu keluar dari bilik. Setelah dipaksa, maid tu keluar tapi dah kena cepuk dulu dgn polis. Dalam balai, kawan aku kena charge "rogol" oleh maid tu. Nasib baik polis2 tu cover, jumpa perempuan Indon gila tepi jalan. Maid to order.

1 comment:

  1. Aku sebenarnya tgh plan nak ambik satu. pening beb. Kalau dapat yang muda bini marah, kalau tua kesian pulak. Pening la

    ReplyDelete