Yang selalu jengok

Tuesday, June 16, 2015

Jualan Hebat Ramadhan

Nak masuk ke kawasan rumah saya di Bukit Subang terpampan jualan hebat.  Jualan yang tak boleh ditunda lagi.  Jualan serendah 70%.  Beli satu bawak balik 2.  Dulu RM3,999 sekarang RM999. Jualan tutup kilang, Jualan tanpa sempadan.  Diskaun sehingga 90%.  Jualan Terhebat.  Jualan itu jualan ini.

Dan aku kadang2 boleh berpusing untuk membaca sekali lagi tulisan dibanner.  Hebat panggilan itu sehingga aku terberhenti atau mencari2 kedai2 yang membuat jualan hebat. Biar betul diskaun sehingga 70% atau 90%.  Kenapa murah sangat? 


Aku teringat tazkirah Ustaz Roslan Muhammad tentang Ramadhan. Rupa2 Ramadhan juga adalah jualan maha hebat untuk umat Nabi Muhamaad SAW.  Di dalam ramadhan ada kerahmatan, ada keampunan Allah SWT dan dijauhkan dari api neraka.  Kalau jualan hebat ini dijadikan banner pada setiap hati manusia yang beriman, pasti mereka akan berdoa hampir setiap hari jadikan Ramadhan sepanjang tahun.

Ramadhan kali ini adalah ramadhan terakhir kita dan ramadhan kali ini pasti ramadhan yang terbaik untuk kita.  Hari ini 30 Syaaban 1436, masih awal bersorak untuk bertemu dengan Ramadhan esok. Doa berterusan untuk bertemu dengan Ramadhan.  



No comments:

Post a Comment