Yang selalu jengok

Friday, October 18, 2013

The Iceman

Mencari erti keganasan memang menjadi makanan aku.  Bukan untuk menganas di luar sana tetapi aku mencari sebab dan hak untuk menganas.  Aku menonton cerita ganas seolah2 aku berada di dalam filem tersebut.  Menembak orang yang buat aku marah dan kalau boleh terus pecah kepala dia tanpa perlu aku bertolak2 untuk gaduh bercakap dahulu.  Cerita The Iceman adalah tentang pembunuh upahan yang tugas hanya membunuh.  Ini adalah cerita benar dan berlaku di tempat yang mempunyai kebebasan untuk ada senjata mempertahankan diri, Amerika.  Pelakon2 seperti Micheal Shanon dan Wynona Ryder memang tidak boleh diperkecilkan.  Cerita tentang keluarga si pembunuh yang lansung tidak tahu pekerjaan suami atau bapa mereka.  Cerita period yang panjang sehingga 30 tahun membunuh.  Cerita ini diberikan kritik yang baik disebabkan jalan cerita yang bagus dan pelakon2 berkaliber.

No comments:

Post a Comment