Yang selalu jengok

Thursday, January 7, 2010

Apa perlu disorok Lagi

Sehingga sekarang cerita itu terus dimainkan oleh pembangkang. Tidak tahu ia akan berhenti walau arahan atau paksaan atau apa2 bentuk ancaman dibuat. Semua orang mahu bercakap bergossip dan akhirnya yang benar menjadi tipu. Yang betul menjadi cerita kosong. Taktik ini semacam sudah lunyai lama dan ironinya masih tidak difahami. Diamkan - pembangkang bercerita. Bercerita sedikit - pembangkang menambah. Maka taktik Dr spin mesti digunapakai. Cerita lain yang tak kurang penting. Ya.....harga barang naik. Sekarang semua dah pandai bercerita dan bergossip. Ceritalah semoga yang maha penting terrsorok.

2 comments:

  1. "Pembangkang" di sini merujuk kepada yang di negeri Selangor, Kedah dan Penang atau yang di peringkat Persekutuan? Hehehehe...

    But seriously, isu apa yang disorok ni? Tak faham.

    ReplyDelete
  2. Enjin hilang - gula naik (Washington minta full report on investigation of lost of F5E enjin (maybe dorang takut involvement our country dgn terrorist), Dato Rashid wakil mengundi kita mengundi sokong Iran di PBB untuk buat ujikaji urinium, lepas tu kalimah 'Allah' issue keluar. Kalau ikut cerita "Wag the Dog", dorang kena input satu cerita besar dari itu untuk mengalihkan pandangan rakyat untuk bersatu.

    ReplyDelete