Yang selalu jengok

Monday, August 30, 2010

Mencari Jalur Gemilang


Tak kisah berapa harga pun, aku sanggup bayar. Sudah 3 stesyen minyak aku harung di sekitar rumah aku, tak satu pun yang menjual bendera ini. Sudah habis kedai 24 jam aku tanya, semua gagal. Lebih sejam berpusing tapi hampa. Bukan sebab 53 tahun merdeka, bukan sebab nak pasang kat kereta dan bukan sebab kempen. Bukan juga sebab hari2 dengar Datuk Seri Utama Rais Yatim merayu. Anak lelaki aku sudah mengigau sebab bendera ini. Lepas sahur tadi baru teringat. Lepas subuh tadi baru mencari. Aku pasti kena marah. Anak lelaki aku memang garang. Kenapalah aku jadi begini? Anak lelaki aku akan ke sekolah tanpa Jalur Gemilang. Gelisah menunggu anak lelaki aku bangun dari tidur dan berkata "Ayah terlupa beli bendera" - Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan ke 53.

No comments:

Post a Comment