Yang selalu jengok

Thursday, February 24, 2011

Pasif


Bila rujuk tentang pasif maka kita boleh buat kesimpulan bahawa ia merujuk sesuatu yang negatif dan tidak bermaya. Orang itu aktif lebih bagus dari pasif. Dia adalah seorang pasif sosial. Pasti pendiam. Maka minggu lepas keluar tentang cerita 'pasif homoseksual'. Ini adalah bukan seperti yang kita sangka. Dalam homoseksual, aktif dan pasif merujuk kepada hubungan yang dibuat. Aktif bermaksud pelaku dan pasif adalah penerima sepanjang masa. Cerita ini terpaksa ditulis untuk mengingatkan diri sendiri dan sesiapa yang baca bahawa Pasif homoseksual bukan bermaksud tidak homoseksual tetapi penerima yang aktif. Cerita ini dirujuk kepada soalan Peguamcara Karpal Singh melihat kepada banyak DNA yang dijumpai didalam kes liwat DS Anwar Ibrahim dan Saiful Bukhari.

2 comments:

  1. "Barangsiapa yang melakukan amalan kaum Luth, hendaklah dibunuh yang membuat (homo aktif) dan yang diperbuat (homo pasif)" ~ al-Hadits.

    ReplyDelete
  2. Aku hanya ulas satu rencana mengatakan bahawa si kena adalah pasif maka dia bukan homoseksual maka kena betulkan anggapan itu.

    ReplyDelete