Yang selalu jengok

Saturday, February 5, 2011

UGUT


Pukul 5.30 am, seperti biasa aku pasti terbangun kerana telefon berbunyi tolong bangunkan aku. Rutinnya, telefon akan dimatikan bunyi yang menggangu tidur itu. Tetapi pagi itu juga aku terpampan di muka telefon membaca email yang diterima dari Jantansial68@yahoo.com bercerita tentang seorang kawan. Cerita tentang seorang isteri yang ditinggalkan suami dan beranak satu. Anak sudah berumur 6 bulan tetapi diganggu oleh saudara mara lelaki tersebut yang diberitahu sudah berkahwin. Perempuan itu adalah isteri ke 2 untuk sementara dan diceraikan apabila anak lahir. Macam drama tapi dalam dunia benar dimana cerita itu untuk kawan yang aku kenal. Apa yang perlu kita buat bila terima email yang macam ini. Ini bukan Spam yang menjual ubat membesarkan anu atau awek cyber seksi yang selalu muncul untuk ajak berbual. Rasa2 perkara yang boleh kita bantu adalah bikin filem kat M Nasir. Yang lain pasti kita tak tahu. Takkan nak ajak awek tu jumpa atau ajak kawin. Perkara tak pelik sangat cuma secebis cerita diceritakan untuk kita bersembang. Email itu juga bersifar Ugut untuk sebaran maka nampak berjayalah sebab aku terima. Tapi yang pelik atas nama Jantansial....cerita macam cerita perempuan.

No comments:

Post a Comment