Yang selalu jengok

Wednesday, December 7, 2011

IBUBAPA belajar

HAHAHHAHAHAHA
Beza anak2 sekarang bila belajar di sekolah dari kita waktu dulu2.  Hatta di tadika sekali pun tahap pembelajaran tidak boleh dipermainkan.  Kita dulu belajar A untuk Ayam, budak2 sekarang A untuk Airtime.  B untuk Bola, sekarang B untuk Bluetooth, C untuk Chat, D untuk Digg, E untuk E-mail, F untuk FB, H untuk Hang, G Google dan seterusnya.

Kecekapan menarik ini sebenarnya perlu dikejar oleh ibubapa walaupun makan garam berkati2 mungkin ketidakfahaman bahasa sekarang boleh menyebabkan mereka seperti berbicara antara ayam dan itik.  Satu ketika ketika aku mahu belajar di UIA untuk mengambil Master of Economics, aku disuruh membuat pemeriksaan kesihatan secara total.  Akhirnya laporan kesihatan keluar dan menunjukkan aku Negative HIV. 

Aku balik ke rumah dan dalam keadaan sedih aku memberitahu emak bahawa aku Negative HIV sambil menunjukkan laporan kesihatan.  Emak suruh aku bersabar dan aku terus ke bilik.  Mungkin terlalu penat aku telah tertidur terus.  Terjaga lebih kurang sejam kemudian, rumah aku sudah penuh dengan saudara mara.  Suasana bising dan aku keluar bertanya emak.  Emak aku memberitahu dia telah menalifon saudara mara datang ke rumah setelah diberitahu bahawa aku Negative HIV. 

Aku terus bertambah sedih dan lari ke bilik.  Sedih...sedih. 

2 comments: