Yang selalu jengok

Thursday, December 1, 2011

PERHIMPUNAN kali ini


perkahwinan paling mahal 2011

Macamana sokongan rakyat pada kita sekarang?  Saya tengok perhimpunan kali ini lebih banyak gerai menjual tudung dari tahun lepas.  Urut kaki pun laku.  Ada jual sabun, barangan elektrik dan paling laku adalah talifon pandai.  Artis2 juga sudah turun menyokong kita.  Nampaknya jualan album mereka sangat laku bila kita buat perhimpunan.  Jamal Abdillah juga turun memberi sokongan dengan menyanyi secara percuma di gerai.  Acara menangkap gambar bersandar dengan puteri2 kita juga membuatkan orang beratur seperti mengeluarkan duit dari ATM. 

Artis berduyun2 datang dan kita telah memberi anugerah khas pada Lisa Surihani.  Kemungkinan anugerah kita perbanyakkan tahun hadapan untuk memastikan banyak artis terlibat.  Anugerah kepada Pengarah filem pun boleh dilakukan kerana Mamat Khalid sudah menyokong kita.  Pengacara terbaik mungkin kita boleh beri pada AC Mizal kerana sokong tak berbelah bagi.  Lagipun dia sudah dapat Dato'.  DJ Dave juga sudah lama tak keluar album, perhimpunan kali ini adalah peluang dia untuk kembali ke persada seni.  ND Lala sudah nampak beria2 untuk dapat Dato' kerana lagu2 yang bersemangat parti. 

Saya nampak perubahan dalam ucapan kali ini.  Mereka berbahas seperti tiada esoknya.  TV banyak mengambil peluang menemuduga pemuda puteri dan wanita kita.  Kita naikkan orang2 yang berpangkat Dato' untuk berucap supaya rakyat tahu yang datang perhimpunan ini memang banyak Dato'nya dari parti2 lain.

Pemuda kita juga banyak berubah.  Muda2 lagi kita sudah bagi peluang menjawat Dato'.  Ini adalah peluang untuk menunjuk pada rakyat, kalau boleh semua yang masuk, kita bagi Dato'.  Memang banyak perubahan.  Rakyat jangan ketinggalan menonton kerana TV perdana berebut2 mendapat maklumat dari kita.  Kita adalah agen perubahan untuk apa sahaja - artis, jualan, tudung, warna dan pangkat. 

2 comments:

  1. kata mereka ini lah perjuangan, ucap degar-degar... yang dengar terlena... masih teringat gerai jualan di luar dan makan mewah-mewah... sedang diluar masyarakat rasa tertindas... hidup umno!

    ReplyDelete