Yang selalu jengok

Wednesday, October 17, 2012

WIRA-WIRA Negara

Aku membayar cukai pendapatan.  Dan selalu dipanggil sebagai Wira2 Negara kerana pendapatan aku diberi sedikit kepada Kerajaan untuk diuruskan membuat perkara2 yang dirancang untuk kebaikan semua penduduk Malaysia.  Dan menjadikan hak aku untuk mengetahui kegunaan dan kemana duit2 aku ini digunakan kerana sebagai Wira2 Negara aku mesti merujuk kepada lapuran yang disediakan untuk aku mengetahui kemana duit itu dilaburkan untuk kebaikan.
 
Salah satu projek adalah penambahbaik penternakan lembu yang dikelolakan oleh NFC sebanyak RM250 juta.  Mungkin banyak projek lain yang aku tidak tahu dan tiada siapa yang mahu membocorkan rahsia ini.  Hari ini dalam The Star - NFC adakn dikenakan tindakan sivil untuk mendapat balik duit pinjaman sebanyak RM250 juta yang telah digunakan sebahagiannya bukan untuk penternakan lembu. 
 
Yang asalnya cerita ini adalah gebang pembangkang yang tiada siapa mahu mendengar.  Rafizi, pakar strategi PKR bercerita tentang kegunaan duit NFC membeli kondominium di Bangsar dan berniaga di Singapura.  Setelah diteliti oleh pihak SPRM dan kerajaan, maka ada salahlaku dibuat dan boleh diambil tindakan. 
 
Kalau sebagai Wira2 Negara aku tidak boleh buat sesuatu tapi Rafizi sudah memalu gendang untuk berperang, aku kena sokong kerana duit cukai yang aku bayar digunakan untuk masuk poket sendiri memang tidak betul.

No comments:

Post a Comment