Yang selalu jengok

Friday, September 30, 2011

BERCINTA best

Mula2 bercinta dulu semua yang aku hendak semua dapat.  Aku nak jalan2 makan angin kat taman dia ikut setia.  Aku nak membeli belah sambil tengok2 pun dia ikut.  Duit memang tidak ada masalah, aku mintak dia bagi.  Aku bukan tak tahu dia berpura2 tapi dalam hati ingin menguji.  Mula2 minta hadiah yang kecil2 - minyak wangi kat Watson, makan kat Pizzahut, baju cekak musang dan bedak kutikura dan sehinggalah yang besar2 seperti telefon dan telefon lebih bijak.  Macam dalam cerekarama, semua dia boleh beri.  Aku tahu dia bukan kaya sangat dan mungkin jadi beban aku akan datang dan aku tidak mahu tahu.  Kalau dulu menunggu aku selesai kerja sehingga aku habis shift dan kadang2 aku saja2 lambat turun kerana ingin menguji.  Selepas semua ujian telah selesai aku bersetuju kawin.  Dan mimpi ngeri pun bermula.

Sudahlah rumah tak ada, naik motor je dan gaji ciput kata orang muda.  Hutang banyak dan kadang2 duit aku pun dia nak mintak.  Makan kat luar bukan selalu sebab mahal.  Aku sampai lupa menu baru Pizza hut sebab dah lama tak singgah.  Baju aku tak bertukar semenjak kawin dan aku pasti dia pun sama kerana dari dating dulu baju itulah yang dipakainya kerana paling aku suka.  TV yang terbonjol besar dan 24 inci je.  ASTRO jangan cerita la kalau nak tengok kena makan kedai mamak.  Semenjak kawin nampak macam kedekut semacam.  Aku ajak shopping dia penat, aku ajak jalan2 dia nak pergi pancing.  Kenapa masa dating2 dulu tak pernah memancing pun?  Dah kawin ni, macam tak de perasaan je.

SELAMAT PENGANTIN BARU dan belajar faham.

No comments:

Post a Comment