Yang selalu jengok

Tuesday, March 27, 2012

BB Messager - PKR sudah merasuah Rakyat

Malam Sabtu lalu 24/03/2012, aku terima BB messager dari kawan "PKR sudah merasuah Rakyat".  Ini paling hebat aku pernah dengar.  Pasti program ini nampak terus dengan duit2 yang jatuh dari langit untuk diberikan kepada rakyat.  Hadiah2 seperti kereta, komputer, android2, phone2 pintar dan macam2 untuk merasuah rakyat.  Rakyat pasti tertipu dan terpedaya dengan barangan ini dan memilih PKR.  Rasa2 aku rakyat Selangor yang mendapat terimakasih pasti berebut2 datang memilih hadiah.  Pengaburan mata seperti ini pasti berjaya.  Rakyat Selangor akan berada dalam keadaan terkeliru dengan terima dan memilih atau terima duduk diam2.  Aku membalas BB messager tersebut "Belum sampai Putrajaya, kerajaan Selangor sudah pandai berterimakasih pada rakyat.  Ini adalah kerajaan Rakyat dimana ahli politik adalah pekerja2 kepada rakyat" Paling penting bagi aku, rakyat mendapat faedah sekiranya rakyat diberi gula2 seperti ini.  Rakyat mahu didekati dan diberi penghargaan kerana pasti pengekalan politik yang baik dimana ekonomi dirakyatkan dan hasil negeri dikongsi bersama. 


2 comments:

  1. Kerajaan sudah banyak membantu Dan memberi balik apa yang ada seperti subsidi minyak, gula, beras, BR1M, etc... Terima Kasih

    ReplyDelete
  2. Dan mengumpul harta sendiri juga sudah banyak. Penukaran parti politik sepatutnya diterima sebagai salah satu terma demokrasi dan pengubahan ini pasti memberi kebaikan kalau tidak peluang untuk menukar pasti datang lagi.

    ReplyDelete