Yang selalu jengok

Monday, May 7, 2012

Cekik oleh Ridhwan Saidi

Setelah bertungkus lumus menghabiskan novel yang satu ini, aku dapat rumuskan cekik ini memang kategori 18SX.  Cerita tentang seks berliwat, bersekedudukan, gay dan lesbian menjadi intipati cerita.  Tapi jangan takut jalan cerita menarik ini mungkin memberikan satu impak pada peminat2 cerekarama dimana akhirnya cerita bercantum dimana semua watak mengenali sesama sendiri.  Ini adalah buku tulisan pertama Ridhwan Saidi yang aku baca.  Cerita tentang Syed Warith yang mahu kembali ke kampung kerana mendapat berita tentang ayahnya yang meninggal dunia.  Ayah  dia jugalah yang dapat mengurangkan pedas mulutnya dengan cubaan meliwat. Orang yang membaca perlu berimiginasi dengan cekap tentang lesbian, gay dan kecurangan isteri untuk menghabiskan novel ini.  Kenapa cekik - kerana Syed warith ini suka sangat melihat tengkok orang. Aku terpaksa berhenti 3 kali kerana ulangan peristiwa yang sama tanpa perlu aku berfikir menyebabkan aku membaca melompat2.  Cerita yang keluar dari norma2 biasa tetapi mungkin dunia luar sudah biasa. 

No comments:

Post a Comment