Yang selalu jengok

Wednesday, January 18, 2012

CONVICTION

Cerita tentang ketidakadilan mahkamah di Hollowood memang banyak.  Aku sudah tengok cerita A few Good Mens, The Hurricane, The Jury dan bermacam2 lagi.  Dan semalam aku menonton cerita ini untuk menambah koleksi mahkamah di dalam otak aku.  Pelakon Haillary Swank memang salah satu pelakon wanita yang aku suka.  Dia pernah menang Oscar untuk filem 'Boys Don't Cry' dan 'Million Dollar Baby' dan aku pernah menonton berbagai cerita tentang Hillary Swank seperti 'Imsonia', 'P.S I Love You' dan Hillary Swank selalu tidak mengecewakan.  Cerita benar tentang seorang lelaki yang didakwa membunuh jiran ketika merompak dan di tahan dipenjara selama 18 tahun.  Adik perempuan lelaki itu sanggup belajar undang2 untuk memastikan abangnya keluar dari penjara.  Kehidupan yang kelam kabut pada awalnya dimana suami minta cerai kerana lebih mementingkan abang sendiri.  DNA yang tidak digunakan pada kes2 lama telah membantu untuk melepaskan abangnya.  Tetapi sekadar DNA tidak membantu juga tanpa afidivit dari saksi2 menyokong untuk membebaskan.  Hillary Swank sebagai adik kepada Sam Rockwell abang.  Mengikut cerita, setelah 6 bulan keluar penjara abangnya telah mati dalam kemalangan tetapi Betty Anne Waters memberitahu abangnya Kenny Water telah mati dalam keadaan tidak bersalah dan di luar penjara.  Cerita yang boleh memberikan inspirasi dan semangat baru.  Cerita tentang hubungan adik abang yang baik untuk ditonton.

No comments:

Post a Comment