Yang selalu jengok

Wednesday, May 4, 2011

SPREE



Belanja mengikut kemampuan kadang2 tidak boleh aku ikut sangat. Semalam pengarah Syarikat aku memberitahu bahawa aku kena pergi ke Pavilion, Kuala Lumpur melihat pelancaran produk baru KFH. Pakaian yang dibenarkan adalah suit dan berkot. Aku tidak ada benda2 ini kerana bagi aku berbelanja mesti mengikut kemampuan. 2 hari lepas aku naik Mercedes Benz S350L bersama pengarah aku dan bercerita tentang suit ini. Dia mengajak aku buat satu suit yang bagi dia murah dan boleh diterima. Harga seluar sekitar RM700 dan satu suit lebih kurang RM2,500 - RM3,500. Cara dia bersembang seolah2 aku bergaji seperti mereka. Letih aku memikirkan kerana selama aku bekerja seluar paling mahal aku buat adalah di Bandung iaitu RM150 sehelai dan ia adalah yang terbaik. RM700 untuk sehelai seluar adalah seperti gaji sebulan salah seorang pekerja kilang syarikat aku. Aku seolah mengiakan tetapi dalam hati menolak secara diam2. Belanja mengikut kemampuan seolah2 berada dalam pulau tidak dikacau orang.

No comments:

Post a Comment