Yang selalu jengok

Tuesday, May 31, 2011

Phenomenon



Aku sudah mula tukar cara hidup. Gunting rambut sendiri di rumah. Isteri yang potong. Memang menyeronokkan. kalau di kedai gunting India, bau sahaja boleh menyebabkan kita rasa seperti lalu di Little India. Sekarang gunting rambut sahaja sudah RM10. Setiap sebulan isteri akan mengunting aku dengan mesin. Kepala aku menjadi bahan untuk dia belajar berkreatif. Kalau masa dia penat aku suruh gunting, maka lahirlah rambut yang ala2 tentera. Tiada cermin untuk mengukur betul atau tidak. Kalau dia tengah seronok, boleh berhenti2 bermanja sebentar untuk tengok di cermin dan boleh mengarah ke arah mana rambut akan di buat. Program mengunting rambut dengan isteri adalah masa paling intim selain di kamar. Kalau sesiapa pernah menonton cerita Phenomenon adegan gunting rambut antara John Travolta dan Kyra Sedgwick. Ia menjadi adegan paling erotik dalam filem itu walaupun hanya mengunting rambut. Aku rasa melayang2 dan kadang2 boleh tertidur di buatnya. Walaupun selepas itu yang membersihkan halaman setelah memotong aku tetapi aku rasa berbaloi kerana orang tersayang yang gunting bukan lagi India yang kadang2 meludah warna merah dan mulut penuh sirih.

No comments:

Post a Comment