Yang selalu jengok

Friday, April 15, 2011

Alahai apala Aku Tengok ni


Beberapa waktu dulu, aku terpampan di muka TV9 menonton sama bersama2 keluarga. Rancangan sebelum tidur iaitu "Alahai Fafau" satu rancangan infortainment - informasi dan entertainment. Bahasa baru tu. Perkasa kena kaji perkataan baru tu - kalau buat2 setuju pun tak pe sebab semua dah faham. Rancangan 30 minit dipenuhi dengan ketawa dan ria dan suka cita. Hari itu diceritakan tentang kerjaya "Tukang Kipas Pengantin (TKP)". Avand Garde Prestige. Dia, Fara Fauzana menceritakan bagaimana dia pernah menjadi TKP untuk beberapa orang artis dan berbangga dipilih. Dia menceritakan apa tugas2 TKP dan cara2 menjadi TKP yang berwibawa. Semua bergembira malam itu. Yang di dalam TV bersama Fara dan di luar TV - keluarga aku. Alahai apahal. Aku berpusing2 di ruang tamu kedepan dan kebelakang memikirkan keseronokan cerita TKP ini. Yang aku tahu satu je, kita akan makan sedap dan banyak lebih dari pengantin. Apa yang informasi ni.

No comments:

Post a Comment