Yang selalu jengok

Monday, April 25, 2011

Badminton




Semalam berlansung perlawanan badminton diantara pekerja2 kilang di Dewan Telok Panglima Garang. Aku dijemput untuk bermain dan mengisi slot2 kosong untuk majikan teratas. Aku bernafas panjang dan terlalu laju untuk bermain badminton ini. Beberapa cerita yang menakutkan pernah aku dengar keluar balik di peti minda aku. Cerita orang yang tidak cukup nafas dan tergolek terus meninggal selepas bermain badminton memang menakutkan. Dalam seminggu sebelum bermain, aku sudah mempersiapkan diri. Kurangkan makan, kurangkan minum ais, kurangkan berjaga malam dan banyakkan menggerakkan seluruh badan. Debaran bermain bersama2 budak2 kilang ini memang datang walaupun sudah bersedia. Pernah lebih kurang 3 tahun lepas selepas tidak bermain badminton lebih 5 tahun aku bermain di Petaling Jaya, aku berasa debaran di dada dan ketakutan yang amat sangat. Aku berjalan keliling dewan sehingga debaran berhenti. Semalam selepas bermain 1 set, debaran yang pernah aku rasa dulu tidak ada. Kadang2 kita lupa bahawa kematian itu sebenarnya terlalu hampir dengan kita tanpa kita brsedia.

No comments:

Post a Comment