Yang selalu jengok

Saturday, June 11, 2011

Happy Feet

Filem yang memenangi Cerita Animasi terbaik tahun 2006 Academy Award ini menghiburkan sesiapa yang ikut cerita dari awal.  Banyak unsur2 moral diceritakan dan kita dihiburkan dengan lagu2 yang segar dan terasa sangat gembira.  Walaupun dia tidak diterima oleh kaum2 yang lain kerana kelincahan kakinya tetapi dia masih boleh bergembira dan cuba mencari jawapan kenapa kakinya terus bergembira.  Aku pun rasa gembira bila menonton bersama anak2.  Mereka gembira dan aku suka sangat.  Cerita tentang penguin yang tidak seperti penguin2 yang lain kerana yang lain boleh menyanyi dan dia hanya pandai menari.  Gambar kartun yang diberikan menyebabkan kita rasa sangat terhibur.  Happy. Gambaran didalam air ketika anak2 penguin ini digambarkan sudah dewasa sungguh mengembirakan aku.  Aku kira gembiralah tengok cerita begini.  Walaupun terpaksa melayan anak2 aku yang selalunya awal tidur semalam tetapi cerita gembira bagini kadang2 membuat aku gembira sangat.  Sesiapa yang belum tonton mungkin tak nampak kerana mungkin terlalu lama menonton PINGU.

No comments:

Post a Comment