Yang selalu jengok

Friday, June 10, 2011

KUDA - Horse

Aku selalu pergi pantai dan paling mengashikkan bila ada anak2 hendak main pasir.  Bukan selalu main pasir menyebabkan bila nak main pasir itu menandakan kita sekeluarga akan ke pantai.  Cerita pergi pantai ini bersangkutan pulak dengan cerita naik kuda tepi pantai.  Aku mengharapkan janganlah naik kuda tepi pantai.  Anak2 aku nak main pasir bukan nak korek tanah jumpa taik kuda.  Naik kuda pergi jauh sikit dari pantai.  Di Langkawi pun banyak kuda tepi pantai.  Di Port Dickson pun ada dan anak aku pernah naik.  Dan semalam persatuan kuda2 katek di Pulau Pinang membuat sidang media memohon membenarkan mereka bawa kuda tepi pantai. Kes kecederaan anak disebabkan ditendang kuda memang memilukan.  Dan jangan duduk / langgar / pegang belakang kuda kerana mereka sangat sensitif dengan duduk di belakang. Ajar anak pegang kuda di depan dan kuda dapat melihat.  Cuma satu nasihat aku, jangan bawa kuda ke pantai, ANAK AKU NAK MAIN PASIR PANTAI.

No comments:

Post a Comment