Yang selalu jengok

Monday, March 28, 2011

Masa Dunia (Earth Hour)


Tutup lampu, tutup sekejap! 20/03/2011 sejam!8.30 - 9.30 pm. Mana alien nak nampak dunia? Bagilah masa untuk Dunia berehat. Aku memang meraikan tutup lampu hatta seawal 8 pm lagi. Hanya TV atau komputer yang akan menerangkan rumah. Tapi pada hari 'Earth Hour' hari tu aku dan keluarga berada di Tiara Beach Resort. Terang benderang dan bising memuncak. Konsert dan peragaan pakaian memeriahkan suasana. tapi aku sambut tutup lampu macam biasa 8.00 pm. Macam2 cerita keluar. Dalam Twitter yang aku follow:- @kltraffic mengamuk pemandu tu apasal tutup lampu macamana dia nak jalan. Aku tetap macam biasa 8.00 pm tutup lampu. Tanda tutup lampu ini kelolaan WWF - global environment group dan disertai secara sukarela. Pagi2 lagi aku menonton berita di TV3 - wartawan AFP kena ragut di Bukit Bintang semasa tutup lampu antara 8.30 pm ke 9.30 pm. Apalah nasib wartawan asing ini, ingin melapurkan keadaaan sambutan tutup lampu sejam tapi berita kena ragut menjelma. Aku dan keluarga sentiasa tutup lampu pukul 8.00 pm kerana anak2 kecil nak tidur.

No comments:

Post a Comment