Yang selalu jengok

Wednesday, March 30, 2011

Witness Protection Programme


Aku melaporkan pada Badan Pencegahan Rasuah secara senyap. Aku dipanggil memberikan keterangan. Aku ditemuduga lebih dari 3 jam. Dan aku diberi tawaran untuk menjadi saksi. Aku takut kalau aku menjadi saksi, orang2 yang aku dakwa ini akan datang mengacau keluarga aku. Aku memohon keselamatan aku dijaga. Aku diberitahu tentang program keselamatan saksi. Aku akan diberi identiti baru, tempat kerja baru dan dipindahkan ditempat baru. Mungkin aku selamat. Tapi kes Datuk Trio baru2 ini diulas oleh Menteri Nazri, Zulkifli Nordin, Mr Naran (peguam), Datuk T sendiri menyatakan bahawa mereka minta dimasukkan kedalam program itu sebab ketakutan. Kelayakan mereka dan perbuatan mereka melaporkan itu sebenarnya tidak nampak ke arah ketakutan. Mereka membuat 'press conference' tentang penayangan video, muka2 mereka terkeluar di dalam TV secara terang dan laporan polis dibuat. Kalau mereka mahu mungkin boleh dalam program menukar rupa. Rahim Thamby Chik kita tukar muka menjadi seorang yang lebih muda dalam usia 16 tahun. Shazryl Eskay ditukar menjadi atlit dan Datuk Shuib kita mudakan jadi 37 tahun. Program ini lebih sesuai.

No comments:

Post a Comment