Yang selalu jengok

Saturday, March 19, 2011

Semua Dengki


Aku bergayut kat telefon pun dengki. Aku datang lewat pun dengki. Makan lama sikit pun dengki. Tak de kerja lain ke. Dengki kesumat. Aku bergayut setiap jam 20 ke 30 minit je. Aku lewat 3 kali je seminggu. Aku makan pukul 12.30 masuk dalam pukul 2.30 ke 3.00, bukan selalu cuma 2 atau 3 hari seminggu. Semua dengki kat aku. Aku bukan filem star, aku punya email pun tak de orang nak hack, aku bukan kaya sangat, aku pun bukan budak kampung dan ok nya tu aku bukan budak2. Semua dengki tak tentu hala.

Aku kalau geram sangat, aku berhenti kerja je. Aku duduk bilik senyap2. Kalau aku duduk diam2 pun, mak aku dengki dengan aku. Apa yang dorang nak sangat dengan aku ni. Aku bukan boleh bagi duit kalau dorang dengki. Aku rasa semua dengki dengan aku sebab satu hal je. Aku nampak boleh menggugat dorang punya stability.

Aku kalau kerja betul2 silap2 jadi CEO. Itu lah dorang dengki sangat kat aku. Pernah aku duduk diam je tak bercakap - lama gak dalam 30 minit dan mata aku pejam, tak de bunyi pun. BOSS besar aku boleh datang kat aku "Hoi, tidor ke?" Terkejut BOSS besar pun dengki. Piiiiiraaah

No comments:

Post a Comment